Martin Pihrt: „od vánočního turnaje jde forma nahoru”

K rozhovoru tentokrát svolil člen první formace a aktuálně druhý muž kanadského bodování Loun Martin Pihrt.

Lokomotiva prožívá výborný vstup do sezóny, když dokázala zvítězit ve třech z prvních čtyř utkání. Čekal jsi podobně vydařený úvod?

Je známo, že měla Lokomotiva většinou vlažnější rozjezd na začátku sezóny. Samozřejmě jsem doufal, že bychom letos mohli bodovat hned v prvních zápasech a držet se v horní polovině tabulky. Podle mě je jedním z důvodů nový systém a také nové uspořádání obou pětic.

 

Na posledním turnaji v Jilemnici jsi nasbíral 5 kanadských bodů (3+2). Lví podíl jsi měl zejména na druhé výhře, když jsi dvě branky sám vstřelil, další připravil pro Michaela Kinšta a podílel se tak na všech brankách Loun. Cítíš tedy vzrůstající formu?
Od vánočního turnaje jde všem forma nahoru:-) Za pět bodů do kanady jsem rád, ale víc mě určitě těší, že jsme dokázali zvítězit v obou zápasech, které byly opravdu těžké. V minulé sezóně mi to moc nestřílelo, tak doufám, že to letos bude mnohem lepší.

 

Na turnaji se lounským dařila kombinace v přesilových hrách, dvě ze čtyř výhod jednoho muže v poli dokázali zužitkovat. Čím je to způsobeno? Mohly by se stát trumfem našich borců?
Přesilovky i oslabení již delší dobu trénujeme, takže se dá říct, že jsme dobře sehraní. Máme secvičeno několik přesilových kombinací, jsme tak připraveni plynule přecházet mezi různými obrannými systémy soupeřů.

 

V oslabeních Lokomotiva nejenže neinkasovala, ale dokázala vstřelit jednu branku a tys byl u ní. Jak se to podařilo?
Stejně tomu tak je i v oslabení, kdy umíme postavit obranu podle toho, jaký systém na nás soupeř zahraje. Branku v oslabení se nám podařilo dát hlavně díky dobré práci Davida Cesara, který vybojoval míček na vlastní polovině hřiště a obhodil obránce. Na gólmana jsem pak šel prakticky sám a povedla se mi klička do bekhendu.

 

Po přechodu na nový systém jsi vyzkoušel post pravého křídla, vrcholu a prozatím zakotvil na levém křídle. Vyhovuje ti tato pozice nejvíce?
Lépe se mi jako levákovi hraje na pravé straně. Směrem od mantinelu z pravé strany na střed hřiště se vytváří levákovi větší šance na střelu, ale i na levém křídle se mi hraje dobře.

 

Jak se ti líbí ve formaci Pihrt-Kinšt-Herink? V čem vidíš silné a slabé stránky vaší hry?
Ze začátku jsem byl skeptický, ale postupem času jsem změnil názor. Podle mě nám to takhle funguje skvěle, i když je pořád co zlepšovat. Jako silnou stránku vidím v systému napadání, ale jako slabou stránku vidím v bránění na vlastní polovině hřiště. Na tom ale samozřejmě pořád pracujeme…

 

Většinu času vám v letošní sezóně kryje záda bekovská dvojice Prokeš-Stránský. Jak toto spojení zatím funguje?
Já osobně jsem spokojen, zatím se pořád sehráváme, ale trénink od tréninku je to lepší. Možná by Honza mohl více komunikovat během hry, ale Vojta to zvládá za oba dva:-)

 

Na čem bys chtěl ty osobně nejvíce zapracovat?
Na konci minulé sezóny jsem při hodnocení trenéra dostal horší známku právě z již zmiňované obranné hry na vlastní polovině hřiště. Snažím se na to dost soustředit, a i když to ještě není 100%, pracuju na zlepšení.

 

Při pohledu na naše soupeře se velice silně jeví postoupivší Most, Děčín a samozřejmě Panthers Liberec. Dokážeme tuto silnou trojku porazit?
Jsem si jistý, že Most a Děčín porazíme. Oba týmy hrajou velmi dobře, ale snad se nám podaří „urvat“ proti nim všechny body. S Libercem to bude mnohem těžší, zatím neprohráli ani jedno utkání a náš první letošní zápas s nimi máme právě na domácím turnaji.

 

Troufneš si odhadnout konečné umístění Lokomotivy?
Pevně věřím, že na konci sezóny skončíme do pátého místa v tabulce

JaB

Diskusní téma: Martin Pihrt: „od vánočního turnaje jde forma nahoru”

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek