Michal Charvát: „nevím, co si mám myslet”

K dalšímu rozhovoru svolila brankářská jednička Loun, které se rozhodně nebojí rozvířit stojaté vody. Jistě už tušíte, že tím mužem není nikdo jiný, než Michal Charvát.

Domácí turnaj přinesl Lokomotivě 4 body za výhru a remízu. Jak jsi vnímal první zápas proti Rokytnici, který jsme dokázali zremizovat v poslední vteřině utkání?

První utkání jsem vnímal tak, že k snídani jsem měl míchaný vajíčka a ty o sobě dávali vědět celý zápas :-D Jinak utkání bylo celou dobu v naší režii, ale pokaždé se vyskytla nějaká zbytečná chyba a soupeř toho dokázal 4x využít. Dále bylo velké štestí, že 30 vteřin břed koncem utkání při hře bez brankáře si Bartoš nedal vlastní gól :-) Jinak by bylo po naději.

 

Druhý zápas přinesl výhru nad Jablonce 9:0 a první letošní shot-out. Zvýší takový úspěch gólmanské sebevědomí? Kolik čistých kont pamatuješ?

Jablonec neměl zásadní šance (teda až na jednu tyčku), a tak to nebyl z mého pohledu moc obtížný zápas. Raději chytám utkání, kde kde se hraje vyrovnaně na obou stranách. A k těm čistým kontům - z minulosti si pamatuji třeba i 3 shot-outy za sezónu, ale jak se florbal vyvíjí směrem kupředu, tak už nebývají čistá konta tak častým jevem.

 

V prvním zápase jsi dokázal zlikvidovat nájezd po hře rukou jednoho z obránců, jak to probíhalo?

Těsně před tím, než se to stalo jsem zaslech od Vojty Stránského něco ve stylu - už nemůžu. Tak nevím, co si mám o tom myslet.

 

Jak se ti doposud líbí výkony lounských borců a na jakou příčku v konečné tabulce to bude stačit? 

Máme velmi dobrý přechod do útočného pásma, ale místo rychlých a překvapujících střel se občas zbytečně snažíme o nějakou tu parádičku. V obraně nevidím žádnou zásadní chybu. Akorát to vybíhání zpoza brány podél tyčky, kde číhají soupeřovi hráči, se mi zdá poněkud neštastný. Tam stačí jedna chyba a soupeř je sám před bránou (dostali jsme takto až moc branek). Co se týče toho konečného postavení v tabulce - momentálně jsme na 6. místě, což našemu výkonu odpovídá, ale 5. místo není nějak nemožný cíl :-)

 

Vzpomínám si, jak ses před lety prvně objevil na tréninku s molitanovými betony a pravěkou maskou. Jak se Ti ten nápad zrodil v hlavě a kdo Tě učil základům?

To už je nějaký ten pátek co :-) To si ještě pamatuji Marka Svobodu s červeným kohoutem na hlavě a Jana Bartoše před nemocí, jinak řečeno – měl ještě vlasy :-) Každý nějak začínal. Na první trénink jsem přišel jenom s helmou a teplákovou soupravou. Následující trénink jsem to upgradoval na molitan s gumou na hrudi + další nějaký cool vychytávky. Třeba samolepka na helmě :-)

 

Lokomotiva vždy oplývala kvalitními gólmany, byl některý z nich tvým vzorem? 

Nikdy jsem v žádném golmanovi svůj vzor neviděl. Někteří teď asi budou namítat, že by se jeden našel, ale já si ty věci opravdu dávám po každém tréninku na balkón.

 

Pro brankáře je vždy důležitá souhra s obránci. Se kterými beky sis za ta léta nejvíce rozuměl?

Hodně jsem si rozuměl s Vaškem Semrádů, u kterého jsem věděl, že když má míček na hokejce, tak si můžu dát na chvilku oraz. V současné době máme beky +/- na stejné úrovni (a to i váhové).

 

Důležitou změnou obranné hry byl přechod na systém 2-2-1. Na středu tak operují střídavě obě křídla místo jediného centra. Byla tato změna z tvého pohledu přínosná?

Tímto systémem se nám hodně zlepšila defenziva. Kluci z útoku si myslím hodně pomáhají obraně, hlavně na tom zhuštěném středu je to znát. Mnoho týmů hraje klasický systém 2-1-2 a to je na náš herní styl ideální. Do útoku vlastně chodíme lehce řečeno „ve vlnách”.

 

V týmu působí i Tvůj bratr Tomáš. Kdo z vás je lepší gólman, popř. ve které činnosti?

Ano. V týmu působí i můj bratr a proto by ho měli všichni oslovovat správně – Otík. A né jak se občas stává – velký Myšák. To mě dokáže vždycky tak rozčílit. A kdo je lepší? Přirovnal bych to asi k tomuhle: o ženách se říká, že čím starší, tím zkušenější :-)

 

Místo praní starého vybavení ses rozhodl koupit raději nové, nosí zatím štěstí?

7 zápasů - jedna prohra a čisté konto muví za vše :-) Akorát ze začátku, co jsem používal novou výstroj, jsem se nějak necítil.

P.S. Pro všechny: Já jsem ten hubený chlapec s červenou helmou. Ten druhý s červenou helmou a podobnou výzbrojí je tlustější. Prosím zapamatujte si tuto jednoduchou pomůcku a nepleťte si nás, díky všem.

JaB

 

Diskusní téma: Michal Charvát: „Nevím, co si mám myslet”

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek