Jan Bartoš: „zákeřný vítr vane směrem od Kaderů”

ŠOK! Konečně se karta obrátila a my přinášíme exkluzivní rozhovor s Janem Bartošem.

 

Je tomu přibližně dva roky, co ses ujal úkolu správce webu našeho oddílu. Mezi novinky, které jsi zavedl, patří i rozhovory s hráči, které sám pravidelně provádíš. Díky tomu jsi však zůstal dlouho rozhovoru "ušetřen". Jsi rád, že se na Tebe teď konečně dostalo?

Narůstající fanouškovská obec to jistě ocení:-)

 

Jak jsi zatím se svojí funkcí správce webu spokojen? Je něco, co se Ti nedaří a naopak něco, za co jsi rád? Chystáš nějaké další novinky pro naše čtenáře?

Jsem rád za to, že se daří držet web celkem aktuální. Ideál je mít po každém turnaji článek, v mezidobí rozhovor s hráčem a sem tam informace ohledně chodu oddílu či anketa. Zpestřením je také bodování docházky a nejnověji fyzické testy hráčů. Plány by určitě byly - nové úvodní menu, vylepšit medajlonky hráčů, přidat konečně historii oddílu a fotoalbum. Poslední dobou mám ale celkem nabitý program, takže se v nejbližší době budu snažit hlavně o články a rozhovory.


Mezi lounskými hráči už začínáš pomalu patřit mezi zkušené matadory a za svou karieru už jsi zažil ledacos. Zkus zavzpomínat a řekni, kdy Ti bylo ve florbale nejhůře a kdy nejlépe?

Byly období, kdy jsem měl odchod na mysli a při zpětném pohledu se divím, co všechno člověk vydrží. Oddíl mi však přirostl k srdci, zejména sociální stránka u nás je myslím něco mimořádného. Nejde zkrátka jen o to jít si plácnout. Jedna z nejlepších sezón pro mě byla juniorská léta pod Bořkem (Bořivoj Naxer - pozn. redaktora), kdy se nám herně vcelku dařilo. Další skvělé okamžiky byly například pod panem Pihrtem starším - kruhové soustředění či legendární hlášky jsou věci, na které se nezapomíná. A současnost nezůstává pozadu. Podařilo se nám postoupit, může se tomu už říkat florbal. Čím je také člověk starší, tím více může ovlivňovat chod klubu.


V současnosti hraješ pozici beka a počínáš si, jako kdyby ses už obráncem narodil. Není tomu však tak dlouho, co jsi hrával útočníka a zejména v juniorských letech jsi patřil ke střelcům "par excellence". Čím si vysvětluješ tuto genezi? Jsi za ní rád?  

Hra se od té doby hodně změnila, v juniorce v podstatě neexistovala taktika a taky se tolik nebránilo - padala spousta branek. Dařila se nám souhra s Márou (Marek Svoboda - pozn. redaktora), kdy mi většinou nahrával na střed a já zakončoval. Neměl jsem špatnou střelu a z prostoru mezi kruhy to ani nebylo tak těžké. Tohle už dnes nestačí a mně se na beku zalíbilo. Je to něco nového a baví mě se podílet na rozehrávce. V posledních letech jsem pozici centra pojímal dost defenzivně, takže ta změna vlastně nebyla zas až tak velká.


Tvým obraným partnerem je nyní nejčastěji Miloš Beníšek, jak se vám spolu hraje? Je pro Tebe důležité s kým v obraně nastupuješ, nebo je Ti to jedno? 

Určitě je lepší, když se beci znají a vědí, co od sebe čekat. S Béňou jsme si sedli, často mě překvapí, jak chytře řeší některé situace. Máme určitě co zlepšovat, ale hraje se mi s ním skvěle.


Zatím čekáš na premiérovou branku v této sezóně. Čím si to vysvětluješ? Je v současné hře lounských borců těžké gólově se z postu obránce prosadit?

Neměl jsem zatím moc střel a když už, tak nic extra. Ale třeba mi bude svěřen nějaký nájezd:-) Myslím, že v rámci hry celého týmu bychom měli jako obránci zapracovat na tom nabídnout se na nahrávku, dokázat prostřelit hráče před sebou a trefit při tom branku. To není úplně snadné, mám v tom každopádně velké rezervy. Ještě před pár lety stačilo zpracovat balón a vší silou ho prát na branku, dneska už se hráči učí blokovat střely a z pozice beka jich máte většinou před sebou hned několik.


Naopak co se týče gólových asistencí, ty sbíráš pravidelně a díky nim jsi nyní v čele kanadského bodování mezi obránci. Většina asistencí je na pravé křídlo Davida Vitouška. Co dělá vaší spolupráci tak efektivní?

Golem (David Vitoušek - pozn. redaktora)


Zlí jazykové tvrdí, že většinový podíl zásluh má právě lounský Golem. Co si o tom myslíš? Máš tušení odkud tento nepřející vítr vane?

Myslím, že to je nesmysl a takové vymazlené nahrávky by už využil každý. Že to zrovna padlo na něj je jen otázka složení formací. Mám tušení, že tento zákeřný vítr vane směrem od Kaderů:-) 



Lokomotiva se momentálně nachází v tabulce 3.ligy na šestém místě, tedy přesně uprostřed. Jsi s touto příčkou spokojen? Myslíš, že odpovídá kvalitě našeho kádru?

Šestá příčka nám víceméně odpovídá a kdybychom ji udrželi do konce sezóny, znamenalo by to zlepšení oproti loňsku. Osobně pošilhávám po pátém místě a i když nás teď čekají nároční soupeři, věřím, že na ní máme.


Příští turnaj se střetneme s borci z Děčína a se Slávií Liberec. Těšíš se na tyto bezesporu kvalitní soupeře? Kolik bodů myslíš, že si z tohoto turnaje přivezeme?

Zejména zápas s Děčínem bude určitě plný pěkných akcí a tento skalp by byl velice cenný, jejich hra šla hodně nahoru. Slávia je taky kvalitní soupeř, loni jsme jim dvakrát podlehli. Tipuji, že si přivezeme tři body za jedno vítězství.


Mezi spoluhráči jsi znám jako velký gurmán a milovník české kuchyně, zejména pak kuchyně žatecké. Proč právě ta?

Kdo nezná žateckou kuchyni, jako by nežil. 

Mrk

 

Diskusní téma: Jan Bartoš: „zákeřný vítr vane směrem od Kaderů”

kachna

Pokud by si se Honzíku nudil můžeš zajít na kachnu u v Praze

https://nymbursky.denik.cz/podnikani/kachni-kralovstvi-v-prazskych-c2f5.html

Přidat nový příspěvek