Honza Prokeš: ,, ...jsem neskutečně ukecanej člověk."

Nacházíme se v přestávce před posledním letošním turnajem, který určí konečnou podobu tabulky 3. ligy mužů. Ale ještě před napínavými zápasy je samozřejmě ideální čas na rozhovor - tentokrát jsem o něj požádal Honzu Prokeše.

 

 

 Lokomotiva letos postoupila do vyšší soutěže. Jak ses na to rozhodnutí tehdy díval a jak na něj pohlížíš teď?

Od začátku jsem se k rozhodnutí hrát o soutěž výš stavěl pozitivně, protože si myslím že tenhle tým má na to, aby třetí ligu bez problémů a stabilně hrál. Průběh sezony nakonec ukázal, že to bylo správné rozhodnutí a že se ve třetí lize nemáme čeho bát.

 

Máme před sebou poslední turnaj, na kterém se nám postaví Děčín a Jablonec. Kolik uděláme bodů?

Před každým turnajem chci získat šest bodů, takže ani poslední turnaj nebude výjimkou. Hodně ale bude záležet na sestavě v které oba týmy přijedou. Pokud sáhnou po posilách z A mužstev, kterým už skončila sezona, budou to dva nesmírně těžké zápasy.

 

Poslední tři roky patříš mezi stabilní obránce našeho týmu, letos máš jako jeden z mála odehrané všechny zápasy. Vzpomínáš si na své florbalové začátky?

S florbalem jsem se poprvé setkal ještě na základce, kde jsem ho hrál poměrně často v rámci letní hokejové přípravy. Potom, co jsem skončil s hokejem, jsem se k florbalu na dlouho nedostal. Změna přišla až poté, co jsem se zúčastnil asi dvou ročníků amatérského turnaje v Praze, kde jsem hrál společně s dalšími hokejisty za Dobroměřice. A odtud už vedla cesta do Lokomotivy.

 

Dlouho jsi nastupoval po boku jedné z lounských ikon - Vaška Semráda, který budil respekt často nejen u soupeřů. Jak Ti spolupráce s ním líbila? Bál ses ho někdy?

Spolupráce s Vaškem mi maximálně vyhovovala a jsem moc rád, že jsem si s ním mohl zahrát. Především v první sezoně, když jsem hrál s Vaškem, snažil jsem se odkoukat, jak řeší jednotlivé herní situace a to mi v začátcích herně obrovsky pomohlo. Strach jsem z Vaška ze začátku samozřejmě občas měl, zvlášť když jsem vyrobil nějakou minelu, čekal jsem na střídačce nějaké to ostřejší slovo, ale vždy to proběhlo v klidu, takže můj strach byl neopodstatněný :-)

 

Něco z bojovného přístupu ke hře jsi jistě pochytil - za dvě předchozí sezóny jsi nasbíral celkem 108 trestných minut. Co Tě dokázalo nejvíce rozlítit?

Snad nejvíce naštvaný jsem byl vloni po turnaji v Chomutově po výkonu rozhodčího Kalanina, který mi tehdy ten zápas maximálně znechutil. Většina těch ostatních trestů však byla za naprosté banality, kterých se teď snažím vyvarovat.

 

Letos máš však na svém kontě trestných minut pouze 16 za 8 menších trestů. Bylo Tvým cílem snížit počet minut, kdy mužstvo musí čelit soupeři v početní nevýhodě?

Časté a zbytečné vylučování byla ta hlavní věc, kterou jsem chtěl před touto sezonou odstranit, což se mi až na posledních pět minut zápasu se Slávií Liberec, myslím celkem povedlo. Občas mi ještě nervy trochu ujedou, ale neznám delší dvě minuty, než když musím sedět na trestné za vyrovnaného stavu a sledovat svůj tým, jak se musí bránit.

 

Studuješ v Praze, ve které působí spousta kvalitních celků. Napadlo Tě někdy změnit své působiště?

O změně působiště jsem neuvažoval a nemyslím, že by to v dohledné době bylo aktuální. Po týdnu v Praze se vždy těším na víkend v Lounech, takže představa, že bych v Praze musel zůstávat o víkendy kvůli zápasům mě zatím moc neláká. Navíc myslím, že Praha ještě není na moje dalekonosné střely připravena :-).

 

Sleduješ právě probíhající boje o extraligový titul? Jaký je Tvůj oblíbený tým a koho bys označil za svůj florbalový vzor?

Z playoff jsem zatím viděl snad jen jeden necelý zápas, takže vzorný florbalový fanoušek nejsem, ale výsledky na internetu sleduji. Tak jako každý rok přeji vítězství Tatranu, především díky přítomnosti Milana Garčara, jehož styl hry se mi hodně líbí.

 

Koho favorizuješ na získání trofeje MVP?

Tak za první polovinu sezony bych viděl jako jasného favorita Kapiho, který nám svou hrou pomohl získat plno důležitých bodů. Kdybych hodnotil druhou část sezony, tak bych upřednostňoval jednoho z dvojice Mára a Herča, kteří jsou nejen podle kanadských bodů tahouny mužstva a zvedli naší ofenzivní hru, která nás v minulosti dost trápila.

 

Jak vznikla přezdívka ,,nemluvka"?

Nevím, jak přesně vznikla, ale tuším, že přezdívka je myšlena ironicky a má odrážet fakt, že jsem neskutečně ukecanej člověk :-)

JaB

Diskusní téma: Honza Prokeš: ,, ...jsem neskutečně ukecanej člověk."

Honza...

... je báječný hráč, hrát s ním je velmi jednoduché, protože všechno co dělá má hlavu a patu a pro spoluhráče je to předvídatelné a protihráče nečekané. Pro mě to byly báječné a bezstarostně strávené sezóny vedle hráče se skvělou kondicí , který toho strašně moc dokázal uhrát, místo toho aby jen kecal kolem.

Díky.

Přidat nový příspěvek