Miloš Beníšek: ,, ...mým vzorem je Franta Čihák."

O poslední přestávkový rozhovor jsem požádal útočníka, který po svém příchodu rychle zapadl do lounského kolektivu a postupem času se stal jedním z pilířů týmu. Podělil se s námi nejen o svůj pohled na hru, ale třeba i o vysněné povolání.

 

Se změnou herního systému zanikla tvá původní pozice - centr. Jak dlouho Ti trvala adaptace na nově koncipované levé křídlo?

Osobně si myslím, že se stále s novým postem seznamuji a stále vidím ve své hře rezervy. Z pozice centra jsem se dostával do zakončení na hranici brankoviště, kde to často končilo gólem nebo velkou šancí. Na křídle si ideální prostor pro zakončení stále hledám. Na tréninku se mi daří z pozice křídla dostávat do zakončení a vytvářet si šance. Mým cílem je to přenést do zápasu. V tom vidím největší rezervy.

 

Nastupuješ ve formaci s Janem Herinkem a Michaelem Kinštem. Jaká je vaše nejsilnější stránka a naopak slabina?

Naší největší zbraní je, že každý máme jiné přednosti a dohromady tak dáváme stroj, který přes malá škobrtnutí funguje dobře. Důležitým prvkem v naší hře je Kinšťák (Michal Kinšt), který mě překvapil svou herní inteligencí a na postu vrcholového útočníka hraje výborně. S Herčou (Jan Herink) se známe a navzájem víme, co od sebe čekat. Náš styl je založen na tom, že Kinšťák a Herča zavezou míček k soupeřovo brance a nahrají mně. Mým úkolem je míček podržet a vytvořit šanci tím, že na sebe navážu soupeře a přihrávkou uvolním spoluhráče. 

Naší největší slabinou je zbrklost v útočném pásmu a velký počet ztrát míčků. Velký nedostatek ve hře nejen našeho útoku, vidím v agresivitě. Jak v obranném tak útočném pásmu.

 

Jako jeden z mála jsi odehrál všech 16 utkání. Těší Tě, že dostáváš důvěru při letošním tlaku na sestavu?

Jako každý hráč v jakémkoliv sportu vím, že důvěra trenéra je pro hráče to nejdůležitější a pro mě to platí dvojnásobně. V minulosti jsem to tak vždy necítil a bylo to cítit na mém výkonu. Jsem rád a nesmírně si toho vážím, že jsem Máru přesvědčil o tom, že do týmu patřím, a že mu mám co dát. Tlak na sestavu jsem přijal pozitivně, protože mi dává důvod, na sobě pracovat.

 

Jak jsi spokojen se svým bodovým příspěvkem a současnou formou, v čem by ses rád zlepšil?

Můj bodový příspěvek týmu by mohl být lepší, ale stále se sehrávám s novým systémem a i co si budeme nalhávat soupeři  jsou kvalitnější. Poslední dvě, tři utkání už byla herně z mého pohledu v pořádku, jen chyběla lepší koncovka. V budoucnu bych rád zapracoval na své tělesné schránce a tím i na fyzické kondici.

 

Při pohledu na tabulku je zřejmá velká vyrovnanost celé soutěže, vždyť týmy v rozmezí 4. až 9. místa dělí od sebe pouhé čtyři body. Věřil bys před sezónou, že bude Lokomotiva bojovat o ,,bramborovou" medaili?

Před sezónou jsem nečekal, že budeme týmem, se kterým budou mít soupeři takové problémy. Po prvním turnaji jsem se dokonce obával, abychom uhráli v soutěži nějaké body. Velký dík patří Márovi za to, že pochopil, že taktika se určuje podle hráčů a jejich schopností, které má k dispozici. V minulosti ne vždy toto pravidlo fungovalo a hráli jsme systémem na, který jsme neměli fyzicky ani technicky. 

 

Jaké konečné umístění bys považoval za úspěch?

Pokud sezónu dokončíme do 6. místa, bude to úspěch nejen pro mě, ale pro celý tým.

 

V minulosti ses věnoval koučování, chtěl by ses k němu někdy vrátit?

Rád bych se v budoucnu ke koučování vrátil a předával své poznatky a zkušenosti jiným. Bohužel trénování je časově náročné a momentálně vím, že bych se tomu nemohl věnovat naplno.

 

Aspiruješ na Cenu Vladimíra Menšíka za nejlepší mužský herecký výkon, přijímáš roli favorita?

Nevím nic o tom, že by se tato cena udělovala. Pokud ano, považuji se za horkého favorita J

 

Jaké je tvé vysněné povolání?

Jak každý v týmu ví, mým vysněným zaměstnáním je řidič linkového autobusu (Karosa). Příkladem a mým vzorem je řidič autobusu Franta Čihák v seriálu Chalupáři ztvárněný Vladimírem Menšíkem.

 

Právě ses vrátil ze zimní přípravy ve vysokohorském prostředí. Jak si Ti líbila a kterými činnostmi jsi nejvíce potrápil své tělo?

Příprava byla krátká, zato intenzivní. Seznámil jsem se ve svém životě s dalším sportem. Horský vzduch zvýšil hladinu mých červených krvinek a vzhledem k lyžování si i nohy přišly na své. 

 

JaB

Diskusní téma: Miloš Beníšek: ,, ...mým vzorem je Franta Čihák."

Miloš...

...je stálý inventář a guru předbrankového prostoru.

Jak snadné je s ním hrát jsem si uvědomil až teď, stačilo vystřelit nebo nahodit a byla z toho šance či gól, to nyní v Praze dost postrádám... :).

Re: Miloš...

Vašíku tak to jsme dva tvé nahození po případě tvá střela mi chybí strašně moc. Po tvém odchodu se na gól hrozně nadřu a hlavně jsem nedal žádná z prostoru brankoviště :-)

ty si borec

docela jsem se zasmál :-)

Přidat nový příspěvek